آخرین اخبار
کد مطلب: 146763
آمار فوتي‌هاي تصادفات در چهارمحال و بختياري ۵ درصد افزايش يافت
تاریخ انتشار : 1400/08/09 07:47:05
نمایش : 655
رئيس پليس راه چهارمحال و بختياري گفت: آمار تصادف‌هاي منجر به فوت در هفت ماهه سال جاري ۲ درصد و در تعداد فوت‌شدگان ۵ درصد افزايش داشته است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از  تسنيم از شهرکرد، سرهنگ غلامعلي نوربخش در بازديد از دفتر خبرگزاري تسنيم استان چهارمحال و بختياري و گفت‌وگو با خبرنگاران اين رسانه، اظهار داشت: تردد در استان چهارمحال و بختياري در 7 ماهه ابتدايي سال جاري نسبت به همين مدت سال گذشته، علي‌رغم محدوديت‌هاي تردد 8 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينکه در 6 ماهه ابتدايي سال جاري در حوزه تصادفات کاهش نسبت به سال گذشته بوده است، ادامه داد: اما در ماه هفتم به دليل افزايش تردد درون استاني و شهري، ميزان تصادفات افزايش پيدا کرد.

رئيس پليس راه استان چهارمحال و بختياري در خصوص آمار تصادف‌ها، مجروحين و فوتي‌ها، عنوان کرد: آمار تصادف‌هاي منجر به فوت در هفت ماهه سال جاري 2 درصد و در تعداد فوت‌شدگان 5 درصد افزايش داشته است.

نوربخش با بيان اينکه به علت اينکه تصادف‌هاي رخ داده بيشتر به صورت خانوادگي بوده است، آمار مصدومان و فوتي‌ها افزايش پيدا کرد، افزود: در سال 98 و 99، تصادفات کاهش پيدا کرده بود اما از ابتداي سال جاري تاکنون، به دليل تصادفاتي که خانواده‌ها در آن حضور داشتند، آمار فوتي‌ها و مصدومان بالا رفت.

وي با بيان اينکه از ابتداي سال جاري تاکنون 15 هزار و 111 خودرو در خصوص ترددها اعمال قانون شدند، گفت: همچنين حدود 6 هزار و 289 خودرو عودت داده شده و 9 هزار و 301 خودرو تذکر دريافت کردند.

نوربخش با بيان اينکه بيشترين آمار اعمال قانون در حوزه شهرستان شهرکرد بوده است، افزود: شهرکرد با اعمال قانون 6 هزار و 409 خودرو، لردگان با 3 هزار و 498 اعمال قانون و بروجن با اعمال قانون 2 هزار و 550 خودرو، بيشترين آمار اعمال قانون را به خود اختصاص دادند.

رئيس پليس راه چهارمحال و بختياري با بيان اينکه عامل انساني مهم‌ترين دليل در بروز تصادفات هستند، افزود:  از دهه 90، مردم خود به سمت خودروهاي روز رفتند و خودروهاي قديمي آنچنان در جاده‌ها وجود ندارد تا بتوان گفت قديمي بودن خودرو دليلي بر افزايش تصادفات است.

نوربخش با اشاره به آموزش و فرهنگ‌سازي رانندگي بيان کرد: با همکاري راهداري و صداوسيما  در بحث فرهنگ‌سازي، روي موضوع فرهنگ‌سازي رانندگي در خود فرد و خانواده‌ها اجرا مي‌شود و اين آموزش در مدارس، دهياري‌ها، بانوان، فرهنگيان، موتورسيکلت سواران و... تاکنون ارائه شده است.

وي خاطرنشان کرد: خط‌کشي جاده‌ها در هنگام رانندگي بسيار مهم است و مردم به خط‌کشي‌ها بيشتر از تابلوها توجه مي‌کنند و البته روشنايي جاده‌ها وتابلو‌ها از جمله عوامل مهم در کاهش تصادف‌ها هستند.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس